loading...
گروه معماری نقش جهان
صالح بازدید : 558 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

طراحی نما ساختمان

ز آنجایی که ساختمان ها در دنیا سهم مهمی از مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهند، طراحی بهینه به جهت صرفه جویی در مصرف انرژی از مهم ترین شاخص های ارزیابی یک طرح معماری محسوب می گردد. مبحث اتلاف انرژی از ساختمان با توجه به فیزیک حرارت عمدتاً به سطح نمای ساختمان بر می گردد. لذا همانطور که قبلاً اشاره شد مقاومت حرارتی جدارنما به شدت می تواند در کاهش این اتلاف موثر بوده و هزینه های جاری انرژی در ساختمان را کاهش داده و ظرفیت مولدهای انرژی در تاسیسات ساختمان را نیز تقلیل دهد. علاوه بر این مهم، جذب انرزی های طبیعی در اطراف ساختمان عمدتاً بر عهده نمای ساختمان است. لذا توجه به وجود این انرژی ها و نحوه جذب آن می تواند در مهندسی نمای ساختمان مدنظر قرار گیرد. توجه به مقوله ایمنی و عوامل تهدید کننده آن همچون حریق در مهندسی نما حائز اهمیت ویژه ای بوده و بکارگیری جزئیاتی که مانع گسترش دود و حریق از قسمت های مختلف داخلی و خارجی توسط نما و جزو الزمات مهندسی نما بوده و استفاده از مصالح با قابلیت غیر قابل اشتعال و یا خاصیت خاموش کننده کمک زیادی به لیمنی ساکنان سلاختمان ها خواهد نمود.

 

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/2405439.jpg

طراحی نما

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/120870.jpg

نما چوبی

 

صالح بازدید : 663 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

طراحی نما

 

آسایش دمایی داخل نیز از مشترکات وظایف کارکردی بین پوست بدن و نمای ساختمان است و عملکرد علیق گونه به روش های active و یا passive در کنترل میزان انرژی وارد شده از سطح نما به داخل و کنترل میزان اتلاف حرارت از داخل به خارج از مهم ترین شاخص های منترل این شرایط محسوب می گردد. این فاکتورها در مورد مصالح مختلف و همجواری آن ها در ساختار نما نیاز به شبیه سازی های پیچیده جهت حصول به ضرایب واقعی آن دارد. در تامین چنین آسایشی علاوه بر انرژی گرمایی، تهویه و رطوبت نیز موثر هستند که در صورت کنترل طبیعی این عوامل میزان فیلترینگ آن از پوسته نما جزء وظایف کارکردی نما محسوب می گردد.

استفاده از عناصر با قابلیت ارتباط و کنترل هوشمند در نما می توانند به میزان قابل ملاحظه ای مجموعه عوامل فوق را در قالب بازشوهای هوشمند و یا سایبان های هوشمند در ارتباط با شرایط متغیر بیرونی تامین نماید.

مقاومت آکوستیکی جدار نما اموزه در زندگی پرهیاهوی شهری می گردد. کنترل شاخص stc یا ضریب صوت در مهندسی نمای ساختمان در ساختار و عناصر و انتخاب مصالح عامل موثری است.

 

طراحی نما در اصفهان

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1961902.jpg

طراحی نما ساختمان

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/2659746.jpg

طراحی نما ساختمان

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/380310.jpg

نما ساختمان مسکونی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/4174333.jpg

طراحی نما

 

 

 

صالح بازدید : 515 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

 

طراحی نما

 

عدم توجه به آب بندی و هوابندی به عنوان دو فاکتور مهم در مهندسی نما، علاوه بر آنکه می تواند مخل آسایش بهره بردار در داخل ساختمان شود، عامل مخرب برای دیگر المان های داخلی ساختمان نیز خواهد بود، لذا با توجه به ارتفاع ساختمان و شدت فشارزیاد باد حاکم و نیز درجه درزبندی مورد نظر کلاس های مختلفی از این درزبندی در مهندسی نما تعریف و برای دستیابی به آن روش های مختلفی سنجیده خواهد شد.

حضور نور طبیعی در فضای داخلی متناسب با کارکرد ساختمان، یکی از امتیازات معماری ساختمان محسوب می گردد. لکن عبور کنترل نشده آن نیز به همان میزان می تواند از مطلوبیت فضا بکاهد. ضمن اینکه منترل میزان نورپردازی مصنوعی به عنوان مکمل عامل مهمی در صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد بود. لذا در صورت استفاده از نماهای بسته و یا شفافدر پیروی از کانسپت اولیه معماری، مهندسی نما نقش مهم در حل مساله مذکور دارد. انواع تکنیک های به کار رفته در تولید شیشه های high performance می بایست در این سرفصل از مهندسی نما مدنظر گیرد. مخصوصاً به جهت تنظیم میزان نور وارد شده، نور بازتابانده شده از داخل و خارج و رنگ نور عبور کرده.

 

طراحی نما در اصفهان


https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3302433969.jpg

طراحی نما

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3303194178.jpg

طراحی نما ساختمان

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3305937294.jpg

طراحی نما

 

 

 

صالح بازدید : 440 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

طراحی نما

 

پوست برخی جانداران یکی از اجزا سیستمی است که در تنظیم شرایط درونی مستقل از شرایط خارجی عملکرد حیاتی دارد. این وظیفه در ساختمان ها عملاً مهم ترین فاکتور تامین آسایش و تنظیم شرایط محیطی است. مقاومت در مقابل نفوذ آب، باد، روشنایی، انرژی گرمایی و سرو صدای بیرون به داخل، برخی از مهم ترین خواص کارکردی نما هستند. رسیدن به ترکیب مطلبوبی از این مقاومت ها با استفاده از موادهای شفاف همچون شیشه، سرفصل تازه ای در مهندسی نما ایجاد نموده و توجه عملی به آن موجب پیشرفت های چشم گیری در صنایع شیشه سازی شده است. شناخت، استفاده و بهینه سازی این خواص در مهندسی نما و انتخاب ساختارهای مناسب برای شیشه و فریم ها از دیگر وظایف مهندسی نما است.

عدم توجه به آب بندی و هوابندی به عنوان دو فاکتور مهم در مهندسی نما، علاوه بر آنکه می تواند مخل آسایش بهره بردار در داخل ساختمان شود، عامل مخرب برای دیگر المان های داخلی ساختمان نیز خواهد بود، لذا با توجه به ارتفاع ساختمان و شدت فشارزیاد باد حاکم و نیز درجه درزبندی مورد نظر کلاس های مختلفی از این درزبندی در مهندسی نما تعریف و برای دستیابی به آن روش های مختلفی سنجیده خواهد شد.

 

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3313.jpg

 

طراحی نما

نما ساختنمان

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3312.jpg

نما ساختمان

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3311.jpg

طراحی سردر و ورودی

 

 

صالح بازدید : 455 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

طراحی نما

 

حرکت به عنوان یکی از قابلیت های ملموس جانداران در ساختمان ها نیز می بایست مورد توجه قرا گیرد. هر چند این حرکت در ساختمان ها عمدتاً ارادی نیست لکن شناسایی نیروهای وارده به ساختمان که موجب حرکت آن خواهد شد، می بایست در مهندسی نما مورد توجه قرار گیرد. در ساختمان های بلند مرتبه حرکت در اثر نیروی باد، در مناطق لرزه خیز حرکت در اثر نیروی زلزله و یا عموماً حرکت در اثر تنش های حرارتی مقوله هایی است که مهندسی نما بدان می پردازد و پاسخ های منفی مناسبی در برابر آن ها مطرح می نماید تا در اثر چنین حرکت های اجتناب ناپذیری تخریب ساختاری یا کارکرد روی نداده و خسارت به بار نیاید. عدم مهندسی مناسب در این مقوله همچنین می تواند به عنوان تهدیدی بر ایمنی شهروندان در حرکت در مجاورت ساختمان ها در محیط شهری محسوب گردد. از الزمات جنبی این مهندسی دستیابی به ساختاری سبک در نما است که امروزه رویکردی فنی اقتصادی در صنعت ساختمان محسوب می گردد.

 

طراحی نما

 

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/thermowood%20marz%204.jpg

نما چوبی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/thermowood%20marz%20m.jpg

طراحی نما

نما ترمو چوب


صالح بازدید : 330 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

امروزه مهندسی  نما یکی از مهم ترین ارکان مهندسی ساختمان را تشکیل می دهد چرا که علاوه بر آنکه می بایست خصوصیات فرمی حجم معماری را بیان نماید، وظیفه اصلی عملکرد آن ارتباط صحیح درون و بیرون ساختمان استکه بسیاری از کارکردهای مورد انتظار ساختمان را می بایست در خود جای دهد. آنچه از یک طرح معماری مناسب انتظار می رود این است که به نما در اولین مراحل طراحی پرداخته شده باشد و خصوصیات این پوسته که عملاً جدا از فرم اصلی و فضای داخل نیست، گام به گام با طراحی شکل گیرد. رسیدن به کارکرد بهینه تنها از طریق طراحی مناسب در مرحله کانسپت بدست می آید و از آنجا که یکی از گرایش های اصلی معماری در عصر ما پیروی فرم از کارکرد است. هر چقدر توجه به خواص و ویژگی های و بسط نما در طراحی به تعویق بیفتد از مطلوبیت نتیجه نهایی کاسته خواهد.

 

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/gxalxvwp.jpg

نما چوبی

نما ترمو

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/3i0lwa0k.jpg

ترمو چوب

نما چوب

طراحی نما

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/15.jpg

طراحی نما

نما چوب

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/nplgi1bb.jpg

نما ترمو

طراحی نما چوب

صالح بازدید : 388 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

سهم عمده ای از عملکرد و زیبایی یک ساختمان را نمای آن شکل می دهد. مهندسی نما در این میان در بخش های فنی شرکت های تولید نما و ارائه مشاوره به معماران ، مالکان ، تولید کنندگان نما و مدیران ساخت نقش بسیار مهمی را ایفا می کند . این دانش در تعامل با اعضای دیگر تیم طراحی شامل آرشیتکت، مهندس سازه، مهندس زلزله، مهندس مهار حریق، مهندس آکوستیک و مهندس نورپردازی قرار دارد . باید اضافه کرد که مهندسی نما می تواند در ارتباط با نمای یک ساختمان در حال ساخت و یا باز سازی نمای یک ساختمان قدیمی صورت گیرد.

مهندسی نما در سال های اخیر در کشور های صنعتی مورد توجه قرار گرفته است. تغییر الگوی مصرف انرژی در سطح جهان و گرایش روز افزون به انرژی های پاک تحولات عمیقی در صنعت ساختمان پدید آورده است. همچنین پیشرفت چشمگیر فن آوری، امکان طراحی و تولید مصالح جدیدتر را فراهم نموده است. بدیهی است که تغییر الگوی مصرف و ورود مصالح جدید به صنعت ساختمان، تغییرات وسیعی در مباحث سازه ای نیز به همراه داشته است. مهندسی نما دانش فنی ایجاد یک نظم هماهنگ بین سه مبحث طراحی نما، مطالعات سازه ای و کاهش مصرف انرژی می باشد.

نقش مهندسی نما ادغام اهداف کلی شامل ظاهر ، کیفیت ، عملکرد ، قیمت ، دوام و برنامه ریزی است . مهندسی نما باید عملکرد نما از لحاظ هوابندی، عایق بودن رطوبتی، عملکرد حرارتی (اتلاف حرارت و جذب انرژی خورشیدی)، نفوذ روشنایی روز، عملکرد آکوستیک، مقاومت در برابر حریق و مجموعاً زیبایی کلی ساختمان را مد نظر قرار دهد . بعنوان چکیده مطالب ذکر شده میتوان گفت مهندسی نما مجموعه ای از مهارت های مختلف ساختمانی شامل مهندسی سازه، معماری، ساخت، علم مواد، دینامیک، برنامه ریزی، تدارکات، مدیریت پروژه و تکنیک های ساخت می باشد.

گروه معماری نقش جهان قادر است تا با استفاده از طراحان زبده و مشاوران با تجربه ، سرمایه گذاران بخش ساختمان را در زمینه طراحی، تامین مصالح، طراحی سازه و همچنین اجرا نما در قالب یک برنامه یکپارچه یاری نماید.


طراحی نما در اصفهان -الغدیر

 

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3455-1.jpg

طراحی نما

نما چوبی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/IMG_3456-1.jpg

طراحی نما

نما چوبی

 

طراحی نما شهر کرد -معلم

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/thermo%20sepehr%201.jpg

نما چوبی

نما ترمو چوب

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/thermo%20sepehr%205.jpg

نما چوبی

ترمو چوب

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/thermo%20sepehr%206.jpg

نما چوبی

نما ترمو

 

برای مشاوره و یا سفارش طراحی نما و دکوراسیون هم اکنون با ما تماس بگیرید

صالح بازدید : 366 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (2)

اینم طراحی یه برج مسکونی تفریحی که با همکاری گروه مهندسین انجام شده

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1195005_47732_large.jpg

طراحی برج مسکونی تفریحی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1195005_47735_large.jpg

طراحی برج مسکونی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1195005_large194461.jpg

طراحی برج تفریحی مسکونی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1195005_47733_large.jpg

مجتمع مسکونی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1195005_47736_large.jpg

طراحی مجتمع مسکونی تفریحی در شاهین شهر اصفهان توسط گروه مهندسین نقش جهان قم

صالح بازدید : 395 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

سلام این ساختمان شش طبقه رو پیلوت هست ک طراحی کردم در شهر قم

در طراحی این نما از نماد های رومی (کلاسیک) استفاده کردم از جمله سنتوری  و قوس رومی و تاق و نیمچه  ستون ها

نظرات شما مایه ی دلگرمی ماست

 

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1143163_17349_large_fhdr.jpg

نما رومی

نما کلاسیک

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1143163_17356_large_fhdr.jpg

نما کلاسیک

نما رومی

https://rozup.ir/up/vray/Pictures/1143163_17354_large.jpg

نما رومی

طراح همکار گرامی سید عارف رضوی

نما کلاسیک

طراحی نما و دکوراسیون شما با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب در هر جای ایران

صالح بازدید : 414 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)

اینم ی ساختمان دیگه تو اصفهانه که الان اخرای کار نماشه و به زودی به پایان می رسه

طراحی پلان و نمای این مجموعه با خودمه

 

طراحی نما ساختمان

http://www.uploadax.com/images/14587699176324021567.jpg

نما ساختمان

صالح بازدید : 515 چهارشنبه 11 بهمن 1391 نظرات (2)

سلام این طرح ۴ هست که چند روز پیش تحویل استادم دادم موضوعشم هست کلینیک  دندان

من فقط چنتا از رندرامو گزاشتم اگه پلان ها و ....  هم میخواستین تو نظرات بگین تا بزارم براتون.

 

این قسمت  استراحت پزشکانش هست.

 

استراحت کارکنان

 

داخلی کلیلینیک

 

دندانپزشکی

نمای کلینیک دندانپزشکی

کلینیک دندانپزشکی لبخند

درباره ما
هر گونه سوال و مشکل در باره ی طراحی و یا کار با هر نوع نرم افزار داشتین در قسمت نظرات بنویسین تا ظرف حداکثر 48 ساعت بع مشکلتان رسیدگی شود در همان قسمت نظرات.یا با شماره 09333753535 تماس بگیرین تا به صورت رایگان از مشاوره و خدمات ما بهره مند شوید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 33
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 141
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 2,235
  • بازدید کلی : 80,115